BaBaYoRgUn

Biricik


Eskilerden bir kadin arabesk sarkicisi. pavyon girtlagi diye tabir edebilecegimiz dumanli, muthis kederli bir sese sahiptir. ses rengi olarak mine kosan ve esengul'u animsatir. 70'lerin ortasinda orhan gencebay tarafindan kesfedilmistir. grup metronom'un unlu ritmcisi, caz davulcusu burhan tonguc'un uvey kizidir, uvey babasinin deneysel arabesk ekibiyle de takilmistir. gencebay'in sahibi oldugu kervan plak'tan 3-5 plak yaptiktan sonra evlenip muzikten uzaklasmis, bir ara ersen'den yeni ayrilmis dadaslar kadrosu ile calismis, 80'lerin basinda tekrar gencebay'a donmus, bir kac plaktan sonra muzikal anlamda sirra kadem basmistir. cogunlugu orhan gencebay cover'i olan sarkilari nefis yorumlamis, gonul telimizi titretmistir. en buyuk hitleri orhan gencebay dueti en buyuk sir ve selahattin cesur bestesi gurbet kuslari olmali. ilk donem sarkilari nisbeten deneyseldir, ilginc perkusyon tonlari, gitar sololari falan duyulur arabesk duzenlemeler ortasinda. midnight express'in baslarinda havaalani sahnelerinde fondan seven gozlerim sarkisi yayilir, huzunlendirir.. 1981 hiti gurbet kuslari biraz da kisisel tarihimde rol oynamasi hasebiyle, beni her daim acayip ruh hallerine sokmustur, sokacaktir. coktandir ortalarda gorunmemekte, o da acaba esengul gibi gocup gitti mi bu dunyadan diye de dusundurmekte bu hayati film olacak sarkici.. biricik denince aklima gelen tek uzucu olmayan [hatta komik bile denebilir] detay, hem "isterdim sevsen beni" hem de "istemem sevme beni" diye iki farkli sarkiya sahip olmasidir